pátek 30. ledna 2015

DIY // Mastička na odřený nos

Omlouvám se za svoji dočasnou nepřítomnost, ale v posledních dnech mě naprosto pohltilo učení na první polovinu závěrečných státnic (2 předměty máme v lednu, 3 předměty v květnu...jo, nechá se to dělat i najednou, ale už takhle to byla dost bolestivá procedura :-D). Během učení jsem o blogu alespoň přemýšlela, takže mám vymyšleno spooooustu článků ;-). Prvním v pořadí je po 100 letech DIY :-).



Odřený nos - v zimě dost aktuální téma...alespoň u nás doma. Kapesníky kupujeme po deseti balíčcích asi tak každé 3 dny. Do toho vám venku v mrazu omrzá obličej a když zafučí vítr, je to k namočení obličeje do klasické modré Nivey. Jenže ta u nás letěla oknem, takže přišlo na řadu DIY. Je to rychlé, super jednoduché a krásně voňavé. A hlavně mastička krásně promazává, chrání kůži proti venkovním vlivům, zklidňuje a hojí. Kromě nosu si s ní mažu jakékoli přesušené místo na těle včetně vysušené kůže po ekzému a mám pocit, že z pokožky slyším tiché mlaskání :-D.

Na 50 ml budete potřebovat:
10 g mandlového másla
5 g včelího vosku
5 ml pupalkového oleje
5 ml ricinového oleje
3 g lanolinu
15 ml aloe vera
6 kapek EO levandule (nebo jakéhokoli jiného EO chcete, aby vám to pod nosem vonělo :-). Já zvolila levanduli nejen kvůli vůni, ale i díky jejím hojivým vlastnostem.)
Všechny suroviny jsou zvoleny tak, aby výsledný produkt promašťoval, kůži hojil a chránil.


Vosk, máslo a lanolin rozehřejete ve vodní lázni. Když jsou suroviny dobře spojené, přidáte k tomu oleje, promícháte, ať se vše spojí, a odstavíte z plamene. Nastává nejnudnější fáze, kdy čekáte, až směs zchladne do polotuhé konzistence, ani ne tekuté, ani ne tuhé. Já si čas vyplnila potěchou s Pilinou.


Když jste vychytali správnou chvilku, kdy je směs v takové konzistenci, že se nechá míchat, přidáte aloe vera a když se dobře se zbytkem směsi propojí, přidáte esenciální olejíček. Hned rozdělíte do mističek a necháte dotuhnout nebo strčíte do ledničky.


Já preferuju malé 5ml dózičky. Jsou super, protože je strčíte do jakékoli kapsy a můžete mít mastičku vždy při ruce. Do práce i na svah, vždy se hodí. Mastička je silně promašťující, takže stačí opravdu jen maličko, aby jste dosáhli kýženého výsledku ;-).


A co vy a odřený nos? Bojujete s ním nebo se vás to netýká?

2 komentáře:

  1. Zrovna tedka jsem byla na bruslích a namlela si nos, to se bude hodit! Díky Adrianko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééj, to je mi Tvého nosu líto :-(! Ale mastička Ti v hojení určitě pomůže, jak jsem psala v článku, mažu si s ní kůži po ekzému a je super. Matěj si s ní maže odřený nos od kapesníků a je taky spokojen, tak Ti snad bude vyhovovat také ;-).

      Vymazat