pátek 24. července 2015

Letní výzva: Nektarinkovo-pomerančová limonáda + banánová zmrzlina (+ soutěž ;-))

Další pátek je tady a s ním i další díl letní výzvy :-). Ve vedrech, která venku panují, takové příjemné domácí osvěžení určitě bodne :-). A co je tedy dnes na programu?




Nektarinkovo-pomerančová limonáda

Limonádu z pomerančů zná každý. Z nektarinek se většinou dělá džus. Spojme ale tyto 2 suroviny - svěžest pomerančů a sladkost nektarinek, a vznikne nám zajímavá, neotřelá limča, s níž na domácí grilovačce nebo párty u bazénu jistě zaujmete.


Co je k tomu potřeba? 3 nektarinky, 1 pomeranč + něco na doslazení. Já použila bezový med (dodělala jsem ho už na úplném konci bezové sezony, takže jsem na blog nepřidávala recept a nechávám si ho na příští rok. Na doslazení ale můžete v klidu použít běžný med, javorový sirup nebo i cukr).




Ovoce nakrájíte na menší kousky, dáte do hrnce, podlijete troškou vody a vaříte na mírném ohni tak dlouho, dokud ovoce nepustí šťávu. Pak sejmete z plamene, ještě teplé dosladíte podle chuti (já použila 2 lžíce bezového medu a kdybych dala víc, neškodilo by)


Pokud chcete, trochu rozmixujte ponorným mixérem na hustotu, která vám vyhovuje. Po vychlazení můžete podávat limču, nejlepší dávkování je 1/4 nádoby směs, dolít vodou :-).



Banánová zmrzlina

Příprava je tak jednoduchá, že mě to až překvapilo :-D.





Potřebujete 6 banánů (spíše změklých), 1 smetanu ke šlehání, šťávu z půlky citronu a javorový sirup. Banány oloupete a nakrájíte na menší kousky. Zalijete je smetanou, citronovou šťávou a troškou javorového sirupu podle chuti (ani být nemusí) a rozmixujte. Když vám tam zbydou nějaké nerozmixované kousky, tak vůbec nevadí, právě naopak :-). Rozmixovanou směs dejte zmrazit a dávkujte po troškách, je návyková :-D.




Jak se vám dnešní recepty líbily? Nezapomeňte, že i po tomto příspěvku probíhá soutěž. Když mi pošlete na e-mail byadrianablog@gmail.com recept na nějakou vaši oblíbenou limonádu, zmrzku nebo třeba koktejl, a já tento recept v dalším díle letní výzvy uveřejním, čeká na vás něco z mojí DIY dílny. Tentokrát jsou cenou 4 balzámky na pusu - 1 ve variantě Speciál a další 3 tónované (moje úplná novinka ;-)) :-). Posílejte, už se moc těším! ;-)



Užijte si pátek a pak hlavně víkend ;-). A dejte mi vědět, jak vám chutnala limča a zmrzka, pokud je budete zkoušet :-).


PS: Nemáte někdo recept na nějakou dobrou okurkovou limonádu? Ráda bych ji někdy zkusila doma, ale nechce se mi dělat neozkoušený recept. Kdyžtak zasílejte na byadrianablog@gmail.com ;-).



2 komentáře:

  1. Ta limonáda vypadá božsky! Večer máme grilovačku, tak ji jdu připravit :D

    OdpovědětVymazat