pátek 7. srpna 2015

Letní výzva // Lavina a melounová limonáda (+ soutěž :-))

Je v horku něco lepšího, než zmrzlina? A je něco lepšího, než zmrzlina s alkoholem? :-D A když se vám už začne motat hlava, přejděte na nealkoholickou limonádu...a nebo si ji trochu upravte a party může pokračovat :-). Dnes oba recepty od čtenářek ;-).




Lavina

Lenčin recept mě zaujal hlavně tím, jak moc je "mléčný". Mléčné koktejly moc nemusím. Tady ale složení vypadalo moc zajímavě, hned jsem se těšila na výsledek. A jak na to?

Do vysoké sklenice dáte 2 kopečky vanilkové zmrzliny (já použila domácí, recept bude příští týden :-)), zalijete panákem carolans (ale jistě by byl přípustný i jiný smetanový likér, můžete zkusit třeba domácí baileys :-)) a sklenici dolijete mlékem. Dozdobte šlehačkou, strouhanou čokoládou nebo třeba kakaem, jako vidíte na fotce. Nezapomeňte ke sklenici přidat lžičku, hoďte si nožky na stůl a užívejte si to.

 
Koktejl je díky surovinám hodně mléčný, takže rozhodně vám nijak nedoplní tekutiny, na to pozor. Je ale velmi osvěžující, sladký, ale ne přeslazený, a s tou zmrzlinou to má šmrnc :-). Baví mě ji vybírat z koktejlu lžičkou a snažit se k tomu nabrat co nejvíce carolans :-).
Pokud by vás ale takto koktejl nezaujal, určitým updatem je všechny suroviny rozmixovat. Vznikne vám shake, velmi dobrý a osvěžující ;-).


Melounová limonáda


Po melounové limonádě jsem házela oko už nějaký čas. Proto jsem byla ráda, když mi v mailu přistál Lucčin recept, nenáročný, se skvělým výsledkem :-).

 
Na litr limči jsem použila polovinu čtvrtiny melounu (proč to neříct složitě, když to jde i jednoduše - osminu :-D). Rozmixovala jsem tyčovým mixérem. Je však nutné mít meloun vypeckovaný. Já koupila rovnou bez pecek, takže o starost míň :-). 
Meloun buď můžete doplnit 3 panáky citronové šťávy a dosladit, nebo dát třeba méně citronové šťávy a nedoslazovat. Já zvolila druhou variantu a použila tak 1, 5 panáku citronové šťávy, víc jsem už nedoslazovala, protože bohatě stačí sladkost melounu. 
A jak psala Lucka - když je nálada, přidejte kromě citronu i vodku a máte osvěžující koktejl :-). 

 
Holkám ještě jednou moc děkuji za jejich recepty! A samozřejmě soutěž pokračuje, takže pokud máte nějaký oblíbený recept na limču, koktejl nebo zmrzku, neváhejte mi ho poslat na mail. Pokud bude váš recept v příštím článku zveřejněn, čeká na vás domácí peeling z mé DIY dílny :-).


 
Přežijte pátek, užijte si sobotu a v neděli se tady znovu uvidíme :-). Já se už moc těším ;-).  


Žádné komentáře:

Okomentovat