pátek 12. srpna 2016

Z deníčku nevěsty: Zařizování během posledního měsíce před svatbou

Poslední měsíc před svatbou byl opravdu výživným. Ačkoli mezi zásnubami a svatbou byly 2 roky, opravdu zařizovat jsme začali až od února letošního roku. Do toho jsme se v létě oba rozhodli změnit práci a právě pro pracovní zaneprázdněnost jsme všechny věci týkající se svatby odsouvali až na potom. Dopadlo to tak, že měsíc před svatbou jsme se upřímně zhrozili, co všechno ještě nemáme. Jediným štěstím bylo, že já měla až do svatby volno, takže jsem téměř veškerý čas věnovala svatbě. Teď už si můžu dovolit říct, že se stihlo a stihne všechno. Sice tipťop, ale oko nám tikat nezačalo, atopickej ekzém nenaskákal, takže je všechno v cajku :-). A abyste i vy měli představu, čím jsme trávili poslední dny a týdny, rozhodla jsem se sepsat tento netradiční typ článku (ono takhle sepsané to nevypadá tak složitě, ale fakt jsme se nezastavili :-D).


Měsíc před svatbou: 

Kamarádka, co mi šije svatební šaty, mě naměřila, vyjasnily jsme si moji představu a šaty se skutečně začínají šít. Za měsíc to prý stihneme třikrát. Fáááájn :-D. A to jsme původně plánovaly, že se začne šít už v únoru :-D.
Jdu znovu na matriku a na místo obřadu. Domlouvám s nimi podobněji nástup svatebčanů, ženicha a nevěsty a celkově celý průběh obřadu. Zjišťuju, jak mají ženich s nevěstou u obřadu stát. Nevěsta napravo :-). 
Píšu e-mail houslistce, která nám má hrát u obřadu. Termín už s ní máme domluvený delší čas, nyní jí poprvé zasílám naši představu o skladbách. Čekala jsem totiž právě na schůzku s paní matrikářkou, až si ujasníme všechny podrobnosti a domluvíme se, která místa mají být podkreslena hudbou. S houslistkou si všechny skladby odsouhlasíme a domluvíme se na osobní schůzce v týdnu před svatbou.
Objednávám poslední věci z ebaye, aby ještě stihly přijít.

4 týdny před svatbou:

Mám boty na obřad. Původně jsem chtěla celou svatbu strávit v balerínkách, ale mamka a fotografka mě přesvědčily, že by to aspoň na obřad chtělo podpatky. Takže jako správná spořivá holka půjdu v botkách po sestřenici, které jsem získala v rámci naší výměny bot :-).
Dokupuju propriety na dekorace a pomalu začínám vyrábět. Doma se obývák začíná přetvářet v malé papírnictví.
Doobjednávám věci z Fleru - krabičky na prstýnky a překvapení pro rodiče.
Máme hotové snubáky. Jedu pro ně do Brna. Jsou překrásné, mám radost!
Rozdáváme poslední oznámení rodině.


3 týdny před svatbou:

Rozesíláme oznámení těm, kteří nejsou zvaní. Netušila jsem, že má naše rodina tolik přátel, kteří musí o svatbě vědět :-D.
Proběhly rozlučky se svobodou. Máme s Matějem každý svou, každý podle svého gusta. Oba jsme přežili celkem bez úhony :-).
Jdeme s Matějem nakoupit věci pro něj. Potřebuje košili a boty. Nakoupili jsme ultra rychle v Marks&Spencer a Baťovi.
Zlanařila jsem bratra, aby mi udělal osobního řidiče a vjel se mnou do Makra a do Ikey. Bratr nakládá všechen můj náklad a má ruce ušoupané u kolen. Stálo mě to 15 masových kuliček v Ikee :-D.
Pokračuju v tvorbě dekorací na svatbu. Už v tom mám cvik a protože si k tomu můžu sednout kdy zrovna sama uznám za vhodné, tak mě to i baví.
Tak nakonec budeme mít kameramana. Původně jsme ho s Matějem nechtěli, ale naši nám ho objednali jako svatební dar, jen na obřad. Tak se pak taky pokocháte :-).
Konečně jsme si snad ujasnili harmonogram svatebního dne.


2 týdny před svatbou:

Probíhá moje další rozlučka se svobodou, tentokrát se sestřenicemi, a rovnou dvojitá - jedna ze sestřenek se vdává 3 týdny po mně. Byla to rozlučka jak se patří :-D.
Jdu ke kadeřnici na zkoušku účesu. Poněkud pozdě, uznávám. Jsem ale v klidu, protože se přinejhorším učešu sama. Z výsledku zkoušky ale myslím, že to nebude potřeba :-).
Tak snad už máme i výzdobu na auta nevěsty a ženicha. Minimálně je to objednané, tak snad to dojde :-D.
Sehnala jsem od tety proutěný koš. Bude to součást dekorace na hostině a navíc bude mít i praktickou funkci ;-).
Vyrábím svatební noviny pro děti i dospělé. Hlavně, že jsem vždycky vykřikovala, že taková zbytečnost na mojí svatbě rozhodně nebude :-D.


1 týden před svatbou:

Matěj nakládá hermelíny na hostinu a necháváme je na chatě v ledničce. Ať se hezky uleží :-).
Dodělávám veškeré dekorace, tisknu svatební noviny.
Píšu e-maily dodavatelům. Pořád si myslím, že tenhle e-mail už je poslední a on vždycky není :-D. Pán z cateringu už to se mnou nevydrží a radši mi zavolá. Projdeme spolu podrobně celý den a já jásám, že máme vyřešené všechno. A víte co? Nemáme. Píšu mu ještě další 2 e-maily :-D.
Při předposlední zkoušce šatů jsme se švadlenkou zjistily, že jsou šaty krátké a nemůžu si pod ně vzít podpatky, protože to pak vypadá, že čekám velkou vodu. Takže jdu shánět svatební boty bez podpatku :-).
Sehnat tělové boty bez podpatku je upřímně řečeno pěknej voser. Nakonec jsem se naštvala a koupila si takový lehce růžový baleríny. Není to to, co jsem chtěla, ale vem to čert!
Šaty jsou hotové, huráááá! Jsou krásné! Úplně se dojmu, když se v nich vidím.
Svádím s Českou poštou boj o to, kdo z nás má pevnější nervy. Obávám se, že pošta vyhraje. Radši začínám vymýšlet, čím ozdobíme auto nevěsty, když mi balíček nedorazí včas.
Ve středu večer odjíždíme na chatu, takže hlavně kontroluju, jestli máme všechno a dodělám resty. Chvíli před odjezdem nám zdrhne z nové klece Bonifác, takže Matěj zůstává doma, aby klec lépe zajistil a Bonifác nepodnikal tyhle výlety bez našeho souhlasu pravidelně. A to jsme mu chtěli novou klecí dopřát lepší komfort, opičákovi!
Na chatě se dodělávají poslední úpravy, zejména úpravy týkající se úklidu uvnitř i vně chaty. Uklízejí teda všichni ostatní, já dělám jmenovky, píšu poslední e-maily atd. Večer mě z toho až bolí hlava, ale hodinka o samotě, sýrové panini a cola to spraví :-). Jsem strašně ráda, že jsme se s Matějem rozhodli po svatbě pro krátkou svatební cestu - nemůžu se dočkat, jak nebudu muset nic řešit a užijeme si s Matějem sebe navzájem :-).
Proběhla schůzka z houslistkou, Matěj ji kvůli Bonifácovi nestihl, takže mě doprovodil bratr. Ač jsem tuhle schůzku považovala za zbytečnou, jsem ráda, že proběhla. Na živo některé skladby zní jinak než z youtube a jednu skladbu jsme dokonce úplně vyhodili, protože zněla spíš pohřebně než dojemně :-D.
Jdeme s mamkou na nehty. Ať jsme kočky :-).
Jsem v drobném stresíku, jestli je zařízené všechno, co je potřeba. Vždycky se ale uklidním, že bude co jíst i pít a co je vlastně na svatbě potřeba víc než tohle :-D.


1 den před svatbou:

Poslední den před svatbou teprve začíná, ale můžu vám alespoň sepsat, co nás čeká :-). Bude to zejména příprava místa hostiny. Musí se tam vše přichystat, navézt nápoje, nazdobit, případně douklidit. Musíme si ujasnit zasedací pořádek, který jsem nechtěla vymýšlet dříve, dokud neuvidím rozestavěné stoly, vymyslet skupinky na focení a sepsat podrobný e-mail sestřence, která má na svatbě funkci hlavního koordinátora :-D. A ještě musím na tu (a tady si domyslete hodně sprosté přídavné jméno) poštu a doufat, že se mi uráčili doručit všechno.
V plánu jsou taky poslední přípravy na chatě a taky psychická příprava nás samotných na to, co nás zítra čeká :-). A chtělo by to jít brzo spát :-).

Pokud vás zajímají moje pocity, cítím se klidná. Vím, že všechno dopadne přesně tak, jak to dopadnout má. Do příprav jsem dala to nejlepší, co jsem mohla. Já, Matěj i všichni ostatní nápomocní jsme svatbu připravovali s láskou a snahou připravit nám i hostům překrásný den. Pokud se něco nepovede, tak aspoň bude na co vzpomínat :-). Teď jen doufám, že hosté dorazí s dobrou náladou a chutí si celý den užít minimálně stejně jako my. A taky doufám, že bude pěkné počasí :-D.


Držte nám zítra palce, ať se všechno vydaří :-). A pro nejčerstvější fotky sledujte 
instagram a facebook :-).


2 komentáře:

  1. Předsvatební noc vám budou padat ještě v hojném počtu perseidy, to určitě značí, že vaše manželství bude to nejšťastnější :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na svatební hostině někteří hosté pozorovali perseidy :-). Já se u nich na chvilku zastavila a hned jsem viděla dvě :-D. Bylo to super :-).

      Vymazat